Ademhalingstherapie

Ademtherapie

Ademtherapie is een stapsgewijze benadering die u in staat stelt een natuurlijk evenwicht en een betere balans tussen lichaam en geest te bereiken. Het stelt je in staat om verschillende ademhalingsoefeningen te leren die je helpen om te gaan met stress. In ons leven zijn we gewend aan een zekere mate van spanning in ons lichaam. Deze spanning wordt veroorzaakt door zowel externe factoren, zoals het met hoge snelheid laten rijden van een auto, als interne factoren, zoals de spanning die we krijgen door onze eigen nerveuze gewoonten. Ademtherapie stelt u in staat de opbouw van uitwendige spanning in uw lichaam te beheersen. Dit wordt bereikt door het leren gebruiken van de ademhalingsbeweging van uw buik, borst en het langzaam opbouwen van de hoeveelheid spanning, zodat het lichaam de nodige stappen neemt om de interne spanning los te laten die de opbouw van de externe spanning veroorzaakt. Ademtherapie oefeningen omvatten: Buikademhaling Het eerste en belangrijkste in het begin van de ademtherapie is het identificeren van de tekenen van uitwendige spanning. Dit is de eerste stap naar het juiste begrip van uw belangrijkste ademgroepen. Spoedig zult u ook in staat zijn de tekenen van interne spanning te herkennen.

Buikademhaling Voor de eerste helft van de therapie, zit u op de grond. Oefen een diepe buikademhaling met behulp van de buikspieren. Dit moet rustig gebeuren en zonder uw ademhaling te belemmeren. De buikademhaling wordt meestal gevolgd door een reeks diepe ademhalingsoefeningen die leiden tot de laatste fase van volledig evenwicht in de lichaamsbalans. Buikademhaling Voor de tweede helft van de ademtherapie gaat u op uw rug liggen en begint u met liggen. Gebruik uw navel en breng uw borst in nood. Deze oefening bereidt het lichaam voor op de volgende fase in de ademtherapie. borst ademhaling Voor de derde fase van de therapie. Ga ongeveer vijf minuten liggen en leg uw handen op uw borst. Beweeg helemaal niet tijdens de oefening. Het helpt het lichaam om een toestand van ontspanning te bereiken. Deze stap helpt om het zenuwstelsel in evenwicht te brengen. Borstademhaling Na ongeveer twee minuten buikademhaling, kunt u nu uw handen naar de zijkant van uw borstkas bewegen. Til uw borstkas niet op, want dat zou tegen uw hart zijn. Dit is een voorbereidende oefening voor de vierde fase van de ademtherapie. Telkens wanneer u stress voelt opkomen, gaat u terug naar het laatste stadium. Dit dient als een controle.Borstademhaling Na ongeveer vijf minuten, kunt u nu uw handen met de klok mee bewegen de eerste helft van de ademtherapie. Dit helpt het lichaam om evenwicht te brengen in het elektromagnetische veld van uw hoofd. Als u zich overgeeft aan de volgende technieken, kunt u een comfortabele en ontspannen toestand bereiken. Hypnose Dit is een toestand van diepe concentratie en ontspanning. Met hypnose is je geest ontspannen en wordt je leven rustig en vredig. Progressieve ontspanning Deze methode is gericht op het bereiken van diepe rust en langdurig achterover leunen. Bij deze methode moet je eerst beginnen met progressieve ontspanning; daarna volgt de rest vanzelf.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *